1. Головна »
  2. Гемблинг »
  3. Ігровий штучний інтелект

Ігровий штучний інтелект

ИИ в гемблинге

Згідно з висновками, зробленими після традиційного аналізу наукових досліджень в галузі штучного інтелекту, мета створення справжньої основи цілепокладання штучними засобами цілком реальна. Ігровий штучний інтелект – важливий програмний набір методик, над яким працюють провайдери світової індустрії комп’ютерних ігор.

Ігрові персонажі виконують всі завдання, які хотіла б виконати людина, і чим якісніше комп’ютерний агент проявляє свої здібності, тим ціннішою і привабливішою для користувача стає розвага.

Визначення штучного інтелекту

Щоб розібратися в термінології, варто ознайомитись із думками різних вчених, які є авторитетними і не викликають сумнівів. Штучний інтелект – це комплекс наукових і технологічних процесів, з метою створення удосконалених комп’ютерних програм з унікальними здібностями.

Думки відомих людей про ШІ:

Джон Маккарті – інформатик з США, який придумав термін «ШІ» Штучний інтелект розробляє машини, яким притаманна розумна поведінка.
Дані енциклопедії «Britannica» Здатність комп’ютерів вирішувати ті завдання, які традиційно асоціюють з можливостями людини. У записах зазначено, що така здатність несе високу небезпеку в майбутньому.
Едвард Альберт Фейгенбаум – входить в десятку кращих вчених фахівців в області ШІ Штучний інтелект – розвиває ту частину комп’ютерної системи, яка відповідає за розум і мислення. Йдеться про здібності, що зазвичай властиві людині (мовні можливості, навчання, міркування, прийняття вірних рішень).
Елайн Річ – інформатик Вона стверджує, що наука пов’язана з можливістю навчання комп’ютерній техніці, навичкам, властивим людині. Сьогодні люди досягають успіху в своїх уміннях і знаннях, але це питання часу.
Стівен Гокінг – фізик-теоретик Він був переконаний, що розум людини, це програма в мозку, яка виконує функцію комп’ютера. Теоретично, є можливість зробити копію всієї інформації з мозку на комп’ютер, що дозволяє отримати своєрідну форму безсмертя, але це перспектива майбутнього.
Білл Гейтс – підприємець та філантроп ШІ – перспективна сфера діяльності, в якій є де розвернутися. Якби він розмірковував на тему, де заробити сьогодні, то ця тема була б в переліку актуальних і пріоритетних.
Джоанна Пенья-Біклі – мати когнітивного дизайну Завдання людства спроектувати майбутнє, в якому машини є помічниками, але не заміною людини

Тема штучного інтелекту хвилює уяву вчених і фантастів. Фільми про те, як машини роблять спроби захопити світ – часте явище в кінематографі.

Ігровий штучний інтелект – алгоритми

Барр і Фейгенбаум активно займалися вивченням штучного інтелекту. Завдяки їх працям в 1980 році виникло перше визначення поняття, яке звучить так:

«Штучний інтелект – це розділ інформатики, який розробляє комп’ютерні системи, пов’язані з інтелектом. Для нього властиві набір можливостей, що переважно повторюють функції людського розуму – сприйняття і розуміння мови, здатність до навчання, міркування і вирішення поставлених завдань ».

Існує ряд виділених із загальної маси алгоритмів ігрового штучного інтелекту. Для них властиво виконувати роботу людину, не гірше, ніж це зробили б люди. Здатність до роздумів і готовність до дій – це і є основні властивості штучного ігрового інтелекту.

ШІ під силу такі дії:

  • обробляти текстовий матеріал будь-якою природною мовою;
  • проводити машинне навчання;
  • надавати експертні системи;
  • безпосередньо взаємодіяти з чат-ботами і віртуальними фахівцями;
  • застосовувати системи рекомендацій.

Сучасні мовні технології дозволяють легко і невимушено працювати з текстами. Відбувається автоматичне розпізнавання і переклад матеріалу. Також комп’ютерам вдається генерувати пропозиції.

Завдяки чіткій програмі комп’ютерного зору, гравцям вдається знайти та відстежити об’єкт, провести аналіз обстановки та інформації в цілому. В ігровому процесі, це дуже цінна можливість. Відео-аналітика і розпізнавання жестів дозволяють швидко реагувати і приймати вірне рішення в стратегіях.

Здатність машини отримувати знання, відстежувати закономірності і робити прогнози широко застосовується в ігрових клубах і букмекерських конторах. Ігри, що вимагають аналізу і статистичних даних, часто потребують якісної роботи штучного інтелекту.

Комплекс виконуваних команд, під дією раціонального людського мислення, це ігровий штучний інтелект або набір заданих алгоритмів. Чим більше продумані команди, тим реалістичніше буде себе почувати гравець.

Системи ігрового штучного інтелекту

Темпи розвитку ігрового штучного інтелекту вражають. Ще до того, як виникло визначення ШІ, в перших відеоіграх можна було влаштовувати змагання з ботом. Шахи були наділені простим переліком алгоритмів. Сьогодні рівень цієї гри настільки високий, що дозволяє влаштовувати чемпіонати між ботами різних країн.

ШІ класифікується по системах:

  • Локальний – коли одна одиниця бере участь в грі. Це може бути воїн або техніка (танк, машина).

Об’єкт розуміє, де він розташований і які завдання йому належить виконати. Він обходить перешкоди і вміє розпізнавати звуки та їх значення. Солдат або машина беруть до уваги зовнішні фактори, прораховують ходи, обчислюють і приймають рішення про свої подальші дії. Якщо на ігровому полі патруль, то його завдання, переміщаючись по своїй траєкторії, не пропустити об’єкт, яким може бути гравець.

Ігровий штучний інтелект вимагає прийняття блискавичних рішень. Запеленгувавши противника, слід за лічені секунди визначити дії. Можна атакувати або відсидітися в засідці, зменшити швидкість або подолати крутий трамплін.

  • Глобальний ігровий штучний інтелект – управляє цілою групою ботів (армія, командні види спорту).

Кожен персонаж виконує свою роль. Хтось сміливо рветься в бій, а хтось уникає небезпеки або відступає перед натиском противника. По суті, завдання перед ботами стоїть одне, але їх поведінка має схожість з діями живих людей, відповідно передбачити алгоритм поведінки в протистоянні складно.

  • ШІ за правилами – проста форма інтелекту.

Наприклад, гравець тікає від переслідувачів, де кожен виконує свою роль. Кілька наздоганяючих персонажів абсолютно передбачувані. А інших прорахувати досить складно. Фактично тільки один з усіх сконцентрований на втікача і враховує його розташування.

  • Кінцеві автомати – використовують для формування агентів у грі.

В ході гри персонажі можуть володіти різною кількістю станів (кінцевим числом). Залежно від теми і умов гри, агент може відчувати страх, настороженість, агресію, проявляти інтерес. Йому властиво приймати рішення: діяти або бути пасивним.

  • ШІ адаптивного характеру – це фішка від розробників, дає можливість агентам зазнавати змін.

Персонаж розвивається, пристосовується до умов. Йому притаманна важлива властивість – вміння передбачати небезпеку і прораховувати наступний хід.

Застосування ігрового штучного інтелекту у реальному житті

Розробники комп’ютерних розваг працюють над створенням гідних високоінтелектуальних суперників. Ігри дозволяють поліпшувати навички, вчитися розробляти стратегії, швидко орієнтуватися в різних умовах і ситуаціях. Військові симулятори або ігрові автомати з гоночними машинами створюють реальні умови, що вимагають концентрації уваги. Збройні сили Америки і Англії вивчають поведінковий фактор агентів на полі бою за допомогою комп’ютера.

Комп’ютерні ігри, в яких йде протистояння ігровому штучному інтелекту, приносить користь гравцям:

  • розвивають вміння та навички;
  • формують дух команди;
  • навчають азам тактики;
  • знайомлять з основними характеристиками техніки і озброєння.

Такі технології – один із ступенів підготовчого процесу молодих бійців. Однак слід розуміти, що граючи у військові ігри, повноцінним воїном стати неможливо. Для того, щоб бути професіоналом, важлива фізична підготовка і реальна практика.

Поширені запитання

Чи варто побоюватись штучного інтелекту?

Ймовірність того, що машини зможуть існувати без допомоги людини не велика. Лише люди можуть створювати нові проекти і робити неймовірні відкриття в галузі медицини та інших науках. Тільки людський розум може забезпечувати реалізацію соціальної та економічної рівності, навіть незахищеним верствам населення. І таких прикладів можна навести ще багато.

Чи існує різниця між посиленим та штучним інтелектом?

Штучний інтелект - машина, яка функціонує без допомоги людей (безпілотний транспорт). Посилений інтелект - це тандем взаємовигідного співробітництва людини і машини (технології Tesla).

Які цікаві ігри з штучним інтелектом варто обрати?

Ігри зі штучним інтелектом розраховані на різні вікові категорії. Quick, Draw, Giorgio Cam, Infinite Drum Machine, Bird Sounds, Bird Sounds. Перелік розваг носить переважно розвиваючий характер, але стиль подачі цікавий і дає можливість отримувати задоволення від ігрового процесу.

Чи були неймовірні випадки перемоги ШІ?

Найбільш яскравий випадок, який увійшов в історію спорту, це перемога ігрового штучного інтелекту Deep Blue над чинним в 1996 році чемпіоном світу з шахів Гаррі Каспаровим.

Залишити відгук

Ваша оцінка: